Flightless Bird, American Mouth [Wedding Version] - Iron & Wine

Flightless Bird, American Mouth
Iron & Wine
lyric by tolx
Flightless Bird, American Mouth(破碎的梦想,自由的宣言)

Flightless Bird, American Mouth
破碎的梦想,自由的宣言
I was a quick wet boy
我是一个贫穷的男人
diving too deep for coins
为了生活苦苦的追寻
All of your street light eyes
城市冰冷的物质眼神
wide on my plastic toys
肆无忌惮打量我的天真

Then when the cops closed the fair
当世界再无公平二字
I cut my long baby hair
我痛心斩断我的幼稚
Stole me a dog-eared map
唯一的路途也已迷失
and called for you everywhere
到处呼唤你的名字

Have I found you
我是否找到了你?
Flightless bird, 
破碎的梦想
jealous,
充满了妒忌
weeping
回荡着哭泣
or lost you,
还是失去了你?
american mouth
自由的宣言
Big pill looming
都成了泡沫般的回忆

Now I'm a fat house cat
我是一个一无是处的家伙
Nursing my sore blunt tongue
舔着伤口缩回自己的小窝
Watching the warm poison rats
透过与现实的厚厚隔膜
curl through the wide fence cracks
看着恶心的人一一走过

Pissing on magazine photos
他们搔首弄姿的炫耀自我
Those fishing lures
肮脏的交易
thrown in the cold And clean
如此冰冷清澈
blood of Christ mountain stream
让善良与仁慈血流成河

Have I found you
我是否找到了你?
Flightless bird, 
破碎的梦想
grounded
渐渐失落
bleeding
渗着鲜血
or lost you,
还是失去了你?
american mouth
自由的宣言
Big pill
夸张的承诺
stuck going down
不再执着 

 


评论(1)

© MZ-HOUSE | Powered by LOFTER